BANTUAN KERAJAAN

BANTUAN KEWANGAN SEBANYAK RM 350 UNTUK BELIA PADA JUN & JULAI INI

Khas kepada rakyat Malaysia yang bergelar mahasiswa/wi dan bujang akan menerima bantuan kewangan yang diberikan 

Program yang disediakan oleh kerajaan untuk para belia negara yang akan dimanfaatkan oleh lebih dari 2 juta penerima yang layak.

Ikuti perkongsian selanjutnya.

2 JENIS BANTUAN KEWANGAN KEPADA PARA BELIA

  • Bantuan e-Tunai Belia Rahmah – Merupakan langkah bijak yang kerajaan laksanakan dalam membantu golongan belia meringkan beban kos sara hidup yang turut meningkat di kampus. (Syarat kelayakan penerima 18 tahun ke atas yang bergelar mahasiswa/wi)
  • STR Fasa 3 (Bujang) Merupakan program yang dilaksanakan oleh kerajaan pusat di bawah konsep Payung Rahmah yang diberikan oleh kerajaan kepada rakyat Malaysia yang layak. (Syarat kelayakan 21 tahun ke atas)

JUMLAH & TARIKH BAYARAN

Dengan peruntukan yang telah dibentangkan pada Belanjawan Madani pada Februari lalu yang akan memberi manfaat kepada belia dan bujang Jumlah & Tarikh bayaran bagi Bantuan e-Tunai Belia Rahmah dan Sumbangan Tunai Rahmah adalah :

  • RM 200 – Jun 2023 (e-Tunai Belia Rahmah)
  • RM 150 – Julai 2023 (Sumbangan Tunai Rahmah)
ini menjadikan jumlah bantuan yang akan mereka terima sebanyak RM 350 untuk mereka yang layak menerima kedua-dua bantuan tersebut.

MAKLUMAT LANJUT

Klik pautan di bawah untuk mendapatkan lebih informasi mengenai bantuan-bantuan yang kerajaan sediakan kepada rakyat Malaysia. PORTAL SEMASA

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button